Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο δήμαρχος Δημήτρης Παυλής, ύστερα από ερώτηση την οποία δέχθηκε, ανέφερε ότι ο Δήμος έχει αλληλογραφία για τη διοργάνωση με τον Τεγεατικό Σύνδεσμο, και υπογράμμισε: «Ο Τεγεατικός δεν παραχώρησε τον χώρο στον Δήμο για τη διοργάνωση της Πανήγυρης. Να τελειώνουν αυτά τα παραμύθια, θα κάνει ο Δήμος πανηγύρι εκτός Τεγεατικού» και ότι η εμποροπανήγυρη θα γίνει με ή χωρίς τη συμμετοχή του Συνδέσμου .
Με επιστολή του ο Τεγεατικός Σύνδεσμος υπενθυμίζει στη δημοτική αρχή ότι τόσο ο ιερός ναός που εορτάζει όσο και ο χώρος όπου γίνεται η εμποροπανήγυρη ανήκουν στον Σύνδεσμο, καθώς και ότι «ο άξονας αναφοράς της Εμποροπανηγύρεως είναι όχι ο Δήμος, αλλά ο Ιερός Ναός που πανηγυρίζει (κατά την έννοια και με το σεβασμό της οικείας εκκλησιαστικής παράδοσης που κατοχυρώνεται από Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ), άρα, δυνάμει όσων εκτέθηκαν και στην αρχή, αφενός το ''παραδίπλα'' είναι μια συζήτηση που δε νομιμοποιείται κανείς να κάνει χωρίς τη συμμετοχή του ιδιοκτήτη του Ιερού Ναού, Τεγεατικού Συνδέσμου και αφετέρου, εάν κάτι τέτοιο παρ’ ελπίδα επισυμβεί, καθιστά τον υπεύθυνο, υπόλογο παράνομης ιδιοποίησης του πνευματικού δημιουργήματος της Εμποροπανήγυρης, απέναντι στο νόμο και τον κατά τα άνω ιδιοκτήτη Τ.Σ.».
Αν και η εμποροπανήγυρη πρέπει να είναι έτοιμη σε λιγότερο από έναν μήνα, η «αλληλογραφία» για τη διοργάνωση, για την οποία έκανε λόγο ο κ. Παυλής, μετατρέπεται σε αλληλογραφία για τα αυτονόητα, δηλαδή ως προς το ποιος έχει τον πρώτο ή τον τελευταίο λόγο. Ας ελπίσουμε ότι σε πνεύμα συνεργασίας, και οι δύο πλευρές θα ξεπεράσουν τις όποιες αγκυλώσεις.
Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή του Τεγεατικού Συνδέσμου:
Σε αναφορά με πρόσφατες δηλώσεις της παρούσας δημοτικής Αρχής του Δήμου Τρίπολης σε πλείστα ενημερωτικά μέσα, αναφορικά με τη διοργάνωση της φετινής Εμποροπανήγυρης του ιδιωτικού ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου του Τεγεατικού Συνδέσμου, αισθανόμαστε το χρέος, έχοντας, από πλευράς Τ.Σ., την εντολή νομικής διαχείρισης του ζητήματος, να πούμε τα εξής:
(α) Ο προαναφερθείς ναός, σύμφωνα με τις οικείες κανονιστικές διατάξεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, στερούμενος αυτοτελούς νομικής προσωπικότητας και όντας περιουσιακό στοιχείο του κοινωφελούς σωματείου «Τεγεατικός Σύνδεσμος», υπόκειται στη διοίκηση και διαχείριση του νομικού προσώπου του τελευταίου, ο οποίος έχει έτσι όλα τα σχετικά νόμιμα δικαιώματα και αντίστοιχες υποχρεώσεις που απορρέουν όχι μόνο από το θεσμό της ιδιοκτησίας καθαυτής, αλλά και από το χαρακτήρα της εν προκειμένω ως κοινωφελούς, ο οποίος επιτρέπει διαχειριστικές πράξεις εντός του σχετικού πλαισίου των οικείων διατάξεων κοινωφελών περιουσιών.
(β) Ως εκ τούτου, αναφορές όπως «Όταν μιλάμε για πανηγύρι Τεγέας, θέλουμε να είναι ο Τεγεατικός ή δεν θέλουμε; Αν δεν θέλουμε, είναι πιο εύκολα τα πράγματα», που δηλαδή συγχέουν τα προαναφερθέντα νόμιμα πλαίσια με το «θέλουμε ή δεν θέλουμε», πέρα από το γεγονός ότι οδηγούν σε παρερμηνείες, μεταφράζουν εσφαλμένα τη νόμιμη υποχρέωση σε διακριτική ευχέρεια.
Για τους λόγους αυτούς, αυτοί που πρέπει να «καταλάβουν ότι δεν μπορούν να παρανομούν και να παραποιούν το νόμο» είναι οι αρμόδιοι φορείς της δημοτικής αρχής, κατά τα ανωτέρω, ενώ στο ίδιο πνεύμα, στο ερώτημα «μπορεί να εκβιάζει το δήμο ένα σωματείο;», η απάντηση είναι αρνητική, για τον απλούστατο λόγο ότι ο Τεγεατικός Σύνδεσμος δεν εξανάγκασε κανέναν με βία ή απειλή σε πράξη, παράλειψη ή ανοχή, παρά πρόβαλε νομότυπα τις νόμιμες θέσεις του με τη θεμελιωμένη στο νόμο από 08-04-2016 αίτησή του προς το Δ. Τρίπολης, επί της οποίας ο ίδιος, καταχρώμενος της εξουσίας του, δεν υλοποίησε, όπως όφειλε, τη νόμιμη διαβούλευση.
(γ) Σε άμεση συνάφεια με τα παραπάνω, θα διαφωνήσουμε με την άποψη του Δήμου ότι «δεν μας είναι δύσκολο να πάμε παραδίπλα» και αυτό γιατί, όπως προφανώς διαφεύγει από αυτήν, ο άξονας αναφοράς της Εμποροπανηγύρεως είναι όχι ο Δήμος, αλλά ο Ιερός Ναός που πανηγυρίζει (κατά την έννοια και με το σεβασμό της οικείας εκκλησιαστικής παράδοσης που κατοχυρώνεται από Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ), άρα, δυνάμει όσων εκτέθηκαν και στην αρχή, αφενός
το «παραδίπλα» είναι μια συζήτηση που δε νομιμοποιείται κανείς να κάνει χωρίς τη συμμετοχή του ιδιοκτήτη του Ιερού Ναού, Τεγεατικού Συνδέσμου και αφετέρου, εάν κάτι τέτοιο παρ’ ελπίδα επισυμβεί, καθιστά τον υπεύθυνο, υπόλογο παράνομης ιδιοποίησης του πνευματικού δημιουργήματος της Εμποροπανήγυρης, απέναντι στο νόμο και τον κατά τα άνω ιδιοκτήτη Τ.Σ.
(δ) Κατόπιν αυτών, κρίνοντας ότι έχει πια καταστεί σαφής ο νόμιμος μηχανισμός διαχείρισης του χώρου του Ιερού Ναού καθαυτού, αλλά και της περιβάλλουσας αυτόν ιδιόκτητης έκτασης του Τ.Σ., όπου διεξάγεται η αναφερόμενη εμποροπανήγυρη επί 130 και πλέον χρόνια, αναμένουμε τις νόμιμες επέκεινα ενέργειες του Δήμου αναφορικά με τη, στο πλαίσιο της θεμελιώδους του δημοκρατικού μας πολιτεύματος διαβούλευσης, συνεννόηση των δύο μερών, ώστε η φετινή διοργάνωση να πληροί όλους τους παραπάνω νομοκανονικούς όρους και προϋποθέσεις.
Με εκτίμηση,
Χρίστος Αλεξ. Πανούσης
Δικηγόρος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου